Browsing by Author "Ivanovs, Maksims"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Hand-Washing Video Dataset Annotated According to the World Health Organization’s Hand-Washing Guidelines(2021-04-07) Lulla, Martins; Rutkovskis, Aleksejs; Slavinska, Andreta; Vilde, Aija; Gromova, Anastasija; Ivanovs, Maksims; Skadins, Ansis; Kadikis, Roberts; Elsts, Atis; Medical Education Technology CentreWashing hands is one of the most important ways to prevent infectious diseases, including COVID-19. The World Health Organization (WHO) has published hand-washing guidelines. This paper presents a large real-world dataset with videos recording medical staff washing their hands as part of their normal job duties in the Pauls Stradins Clinical University Hospital. There are 3185 hand-washing episodes in total, each of which is annotated by up to seven different persons. The annotations classify the washing movements according to the WHO guidelines by marking each frame in each video with a certain movement code. The intention of this “in-the-wild” dataset is two-fold: to serve as a basis for training machine-learning classifiers for automated hand-washing movement recognition and quality control, and to allow to investigation of the real-world quality of washing performed by working medical staff. We demonstrate how the data can be used to train a machine-learning classifier that achieves classification accuracy of 0.7511 on a test dataset.Item Sociālais darbs. Izglītība, pētniecība, prakse 2017(Rīgas Stradiņa universitāte, 2018) Vilka, Lolita; Ābele, Anita; Arāja, Laura; Baltiņa, Ārija; Beļūne, Klinta; Erkena, Dace; Hodakovska-Migunova, Jeļena; Ivanovs, Maksims; Kalniņa, Alise; Kalniņa, Marta; Kamarūta, Līva; Kristiāna Kaminska; Marika Lotko; Daniels Markovičs; Mārtiņš Moors; Linda Puriņa; Jānis Reirs; Inese Strauta; Ilze Trapenciere; Jānis Vētra; Rīgas Stradiņa universitāteRakstu krājums “Sociālais darbs: izglītība, pētniecība, prakse” ir veltīts plašai auditorijai: sociālā darba studentiem, sociālā darba izglītībā un praksē strādājošajiem, kā arī robežnozaru speciālistiem, t. sk. rehabilitācijas, psiholoģijas, psihiatrijas, pedagoģijas un tiesību jomas pārstāvjiem, ar kuriem sociālie darbinieki sadarbojas ikdienā. Rakstu krājumā ir ietvertas vairākas aktuālas tēmas: par deinstitucionalizāciju Latvijā, par sociālās palīdzības un pakalpojumu attīstību, par sociālā darba izglītību, t. sk. starptautisko pieredzi, par inovācijām sociālā darba praksē. Izdevumā ir studentu un absolventu skatījums uz profesijas izvēli. Rakstu krājumā atspoguļoti arī pētījumu rezultāti.