Browsing by Author "Ieva Balode Ziemele"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogu un pedagogu palīgu pašsajūtas izvērtējums pirms un pēc muguras masāžas kursa(Rīgas Stradiņa universitāte, 2024) Ieva Balode Ziemele; Evita Jaure; Liepājas filiāle; Liepāja branchKvalifikācijas darba autore: Ieva Balode Ziemele Kvalifikācijas darba tēma: Pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogu un pedagogu palīgu pašsajūtas izvērtējums pirms un pēc muguras masāžas kursa. Pētījuma mērķis - noskaidrot, Pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogu un pedagogu palīgu pašsajūtas izmaiņas, novērtējot pašsajūtu pirms un pēc muguras masāžas kursa. Teorētiskais modelis: Mūsdienās, līdz ar sociālo attīstību un izglītības metožu sistēmas evolūciju, mācīšanas process, no vienkāršas izglītošanas funkcijas, ir kļuvis par daudzfunkcionālu profesiju. Pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogu un pedagogu palīgu darba pienākumu ietvaros, ir jāveic dažādi uzdevumi, kas sevī ietver ne tikai mācīšanu un uzraudzību, bet arī bērna pašapkalpošanās iemaņu veicināšanu, un, mazāko bērnu apkalpošanu, ēdināšanas un higiēnas aprūpes procesos. PII pedagogu un pedagogu palīgu darbs ir specifisks, un bieži vien, ergonomikas ievērošana darba vidē ir apgrūtinoša vai pat neiespējama. Darba dienas ietvaros, pedagogiem nākas atrasties dažādās neergonomiskās darba pozās(piemēram, sēdēšana uz grīdas vai mazām, bērniem paredzētām mēbelēm; noliekšanās ilgstošā, statiskā pozā pārliecoties pār bērniem, lai paskaidrotu veicamo darbu; neērta smaguma pārvietošana jeb bērnu celšana un pārvietošana saliecoties vai/un pagriežoties). (Burford at el., 2017). Pētījuma hipotēze: Muguras masāžas kurss, uzlabo, pirmsskolas izglītības pedagogu un pedagogu palīgu, pašsajūtu. Darba raksturojums: Kvalifikācijas darbs sastāv no zinātniski teorētiskās, un, no pētnieciskās daļas. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā tika apkopoti dati par PII pedagogu un pedagogu palīgu darba specifiku, ergonomiku darba vidē un veicamajos uzdevumos/pienākumos, ergonomiskas vides ietekmi un fizisko un emocionālo pašsajūVeitu. Pētnieciskā daļa sastāv no trīs nodaļām – pētījuma metode, pētījuma rezultāti un iegūto rezultātu interpretācija. Kā pētījuma instrumenti tika izmantoti darba autores izstrādātas aptaujas anketas un masāžas protokols. Kvalifikācijas darbs sastāv no: 54 lapaspusēm, 35.attēliem, 42 izmantotās literatūras avotiem. Secinājumi: Veicot datu analīzi, var secināt, ka masāža (kurss desmit reizes), ir jūtami uzlabojusi respondentu fiziskās veselības stāvokli, būtiski mazinot saspringuma sajūtu muskuļos un muskuloskeletālās sāpes, arī emocionālajai pašsajūtai vērojami uzlabojumi.