Browsing by Author "Eklsa, Ilze"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Comparative Analysis of Western Design Principles and Visual Structure in GCC Advertising Design. Summary of the Doctoral Thesis(Rīga Stradiņš University, 2024) Eklsa, Ilze; Freimane, AijaThe doctoral thesis titled “Comparative Analysis of Western Design Principles in GCC Advertising Design” explores the influence of globalization on international visual communication practices in advertising design. It investigates the reciprocal interaction between design principles and structures in the field of advertising, focusing on the impact of Western visual communication practices on advertising in the Gulf Cooperation Council region. The study contributes to our understanding of the effects of globalization on visual communication, specifically advertising design, and the role of culture in shaping advertising design. It examines the extent to which advertisers in the Gulf Cooperation Council countries adopt Western visual communication advertising design and how advertising is created or adapted to local cultural, social, and religious values. In addition, contribute the understanding of cultural appropriation and emphasize the shift of communication paradigms in advertising design within the countries of the Persian Gulf Cooperation Council. The research literature review encompasses theoretical foundations drawn from international scientific publications and books, supplemented by non-scientific industry literature that examines advertising design structure in the Gulf Cooperation Council countries. The first four chapters employ a descriptive method, establishing the theoretical framework of the thesis, while the fifth chapter employs structural analysis and artifact analysis. The methodology developed for this study aims to provide comprehensive research data on the impact of Western design principles on advertising design in the Gulf Cooperation Council countries. A mixed research method is employed, collecting and analyzing both qualitative and quantitative data. Aija Freimanes' triple design process research methodology was adopted during the writing of the doctoral thesis to define, create, and achieve the desired outcome. The empirical part of the thesis employs Raymond Williams’ method of structural analysis, analyzing the structure of advertising design, including compositional systems. This thesis research makes a valuable contribution to visual communication and design research by offering new insights into evolving design practices. The findings of this thesis hold relevance for advertising professionals, academic staff, and researchers. Furthermore, the study's results can provide valuable insights to advertisers and designers seeking to better understand and engage their audiences in the GCC region.Item Rietumu reklāmas dizaina principu un vizuālās struktūras analīze Persijas līča sadarbības padomes valstu reklāmās. Promocijas darba kopsavilkums(Rīgas Stradiņa universitāte, 2024) Eklsa, Ilze; Freimane, AijaPētījumā “Rietumu reklāmas dizaina principu un vizuālās struktūras analīze Persijas līča sadarbības padomes valstu reklāmās” tiek aktualizēta globalizācijas ietekme uz starptautisko vizuālās komunikācijas praksi reklāmas dizaina artefaktos, dizaina principu un struktūru savstarpējā mijiedarbība un ietekmes reklāmas jomā. Promocijas darbā pētīta Rietumu vizuālās komunikācijas prakses ietekme uz reklāmām Persijas līča sadarbības padomes reģionā. Pētījums veicina izpratni par globalizācijas ietekmi uz vizuālo komunikāciju – reklāmas dizainu un kultūras lomu reklāmas dizaina veidošanā. Darba gaitā pētīts, cik lielā mērā Rietumu vizuālās komunikācijas reklāmas dizainu pārņem Persijas līča sadarbības padomes valstu reklāmdevēji un kā reklāma tiek veidota vai pielāgota vietējās kultūras, sociālajām un reliģiskajām vērtībām. Kā arī veicina izpratni par kultūru apropriāciju, kur vizuālie artefaktiliecina par tās klātesamību un sintēzi un pierāda Persijas līča sadarbības padomes valstu reklāmu dizaina komunikācijas paradigmu maiņu. Pētījuma literatūras apskats ietver darba teorētisko bāzi, kas balstās uz starptautiskām zinātniskām publikācijām un grāmatām, kā arī izmantota nezinātniskā nozares literatūra, lai pētītu reklāmas dizaina struktūru Persijas līča sadarbības padomes valstīs. Promocijas darba pirmajās četrās nodaļās ir izmantota deskriptīvā metode, kas ir darba teorētiskā bāze, bet piektajā nodaļā izmantota struktūranalīze un artefaktu analīze. Metodoloģija izveidota, lai sniegtu visaptverošus pētījuma datus par Rietumu dizaina principu ietekmi uz Persijas līča sadarbības padomes valstu reklāmas dizainu. Pētījumā tiek izmantota jauktā pētījumu metode, kas apkopo un analizē gan kvalitatīvos, gan kvantitatīvos datus. Promocijas darba rakstīšanas procesā izmantota Aijas Freimanes trīskāršā dizaina procesu pētīšanas metodoloģija, lai definētu, veidotu un sasniegtu rezultātu. Empīriskās daļas metodoloģijā izmantota Reimonda Viljamsa struktūranalīzes metode, reklāmas dizaina struktūranalīze (strukturālā analīze) un reklāmas dizaina struktūra – kompozicionālo sistēmu analīze. Promocijas darba pētījums ir vērtīgs ieguldījums vizuālās komunikācijas un dizaina pētījumu jomā, sniedz jaunu ieskatu mainīgajā dizaina praksē. Šī promocijas darba rezultāti ir saistoši reklāmas profesionāļiem, akadēmiskajam personālam un pētniekiem. Kā arī šī pētījuma rezultāti var sniegt ieskatu reklāmdevējiem un dizaineriem, lai viņi varētu labāk izprast un uzrunāt savu auditoriju Persijas līča sadarbības padomes reģionā.Item Rietumu reklāmas dizaina principu un vizuālās struktūras analīze Persijas līča sadarbības padomes valstu reklāmās. Promocijas darbs(Rīgas Stradiņa universitāte, 2024) Eklsa, Ilze; Freimane, AijaPētījumā “Rietumu reklāmas dizaina principu un vizuālās struktūras analīze Persijas līča sadarbības padomes valstu reklāmās” tiek aktualizēta globalizācijas ietekme uz starptautisko vizuālās komunikācijas praksi reklāmas dizaina artefaktos, dizaina principu un struktūru savstarpējā mijiedarbība un ietekmes reklāmas jomā. Promocijas darbā pētīta Rietumu vizuālās komunikācijas prakses ietekme uz reklāmām Persijas līča sadarbības padomes reģionā. Pētījums veicina izpratni par globalizācijas ietekmi uz vizuālo komunikāciju – reklāmas dizainu un kultūras lomu reklāmas dizaina veidošanā. Darba gaitā pētīts, cik lielā mērā Rietumu vizuālās komunikācijas reklāmas dizainu pārņem Persijas līča sadarbības padomes valstu reklāmdevēji un kā reklāma tiek veidota vai pielāgota vietējās kultūras, sociālajām un reliģiskajām vērtībām. Kā arī veicina izpratni par kultūru apropriāciju, kur vizuālie artefaktiliecina par tās klātesamību un sintēzi un pierāda Persijas līča sadarbības padomes valstu reklāmu dizaina komunikācijas paradigmu maiņu. Pētījuma literatūras apskats ietver darba teorētisko bāzi, kas balstās uz starptautiskām zinātniskām publikācijām un grāmatām, kā arī izmantota nezinātniskā nozares literatūra, lai pētītu reklāmas dizaina struktūru Persijas līča sadarbības padomes valstīs. Promocijas darba pirmajās četrās nodaļās ir izmantota deskriptīvā metode, kas ir darba teorētiskā bāze, bet piektajā nodaļā izmantota struktūranalīze un artefaktu analīze. Metodoloģija izveidota, lai sniegtu visaptverošus pētījuma datus par Rietumu dizaina principu ietekmi uz Persijas līča sadarbības padomes valstu reklāmas dizainu. Pētījumā tiek izmantota jauktā pētījumu metode, kas apkopo un analizē gan kvalitatīvos, gan kvantitatīvos datus. Promocijas darba rakstīšanas procesā izmantota Aijas Freimanes trīskāršā dizaina procesu pētīšanas metodoloģija, lai definētu, veidotu un sasniegtu rezultātu. Empīriskās daļas metodoloģijā izmantota Reimonda Viljamsa struktūranalīzes metode, reklāmas dizaina struktūranalīze (strukturālā analīze) un reklāmas dizaina struktūra – kompozicionālo sistēmu analīze. Promocijas darba pētījums ir vērtīgs ieguldījums vizuālās komunikācijas un dizaina pētījumu jomā, sniedz jaunu ieskatu mainīgajā dizaina praksē. Šī promocijas darba rezultāti ir saistoši reklāmas profesionāļiem, akadēmiskajam personālam un pētniekiem. Kā arī šī pētījuma rezultāti var sniegt ieskatu reklāmdevējiem un dizaineriem, lai viņi varētu labāk izprast un uzrunāt savu auditoriju Persijas līča sadarbības padomes reģionā.