Repository logo
  • English
  • Latviešu
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Latviešu
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Daiga Romanovska"

Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Medijpratība Rīgas Stradiņa universitātes studentu vidū
    (Rīgas Stradiņa universitāte, 2020) Daiga Romanovska; Sergejs Kruks; Komunikācijas fakultāte; Faculty of Communications
    Aptuveni pēdējo 3 gadu laikā pasaulē arvien vairāk uzmanība tiek pievērsta nepatiesām ziņām un medijpratībai. Šobrīd lasītājam ir grūti atšķirt patiesu ziņu no izdomātas, jo to īpatsvars interneta vidē ir liels, ziņas top un izplatās ļoti ātri. Tām palīdz izplatīties cilvēki paši, daloties un pat nepievēršot uzmanību, vai paustā informācija ir patiesa, tad pārējiem ir jāsāk izvērtēt, kam ticēt un kam nē. Ņemot vērā šo faktu, Rīgas Stradiņa universitātes studentu vidū tika veikts pētījums “Medijpratība Rīgas Stradiņa universitātes studentu vidū”, kura mērķis bija identificēt medijpratības atšķirības starp dažādiem Rīgas Stradiņa universitātes fakultāšu studentiem. Tika veidotas elektroniskas daļēji strukturētas dziļās intervijas un eksperiments ar deviņiem Rīgas Stradiņa universitātes pamatstudiju studentiem no trim dažādām fakultātēm, kuri šobrīd studē pēdējā kursā – komunikācijas fakultātes, medicīnas fakultātes un juridiskās fakultātes. Studenti no izvēlētajām fakultātēm atlasīti mērķtiecīgi. Bet, lai sasniegtu izvirzīto mērķi, sākumā tika izvirzīti darba uzdevumi: Izpētīt teorētisko medijpratības pamatojumu; izpētīt iepriekš veiktos pētījumus par medijpratību; izveidot pētījuma dizainu jeb intervijas vadlīnijas; veikt kvalitatīvu pētījumu ar elektroniskām dziļajām intervijām, kas ietver arī eksperimentu; apkopot pētījumā iegūtos datus; izvērtēt, kā studenta medijpratības līmeni ietekmē studiju virziena specifika; izvirzīt secinājumus. Darbā izvirzītas četras galvenās nodaļas, kas ietver astoņas apakšnodaļas. Ar šī pētījuma palīdzību izdevās atbildēt uz šādiem jautājumiem: Kāds ir medijpratības līmenis Rīgas Stradiņa universitātes dažādu fakultāšu studentu vidū? Kā Rīgas Stradiņa universitātes komunikācijas, medicīnas un juridiskās fakultātes studenti spēj atšķirt nepatiesu ziņu no patiesas un kā šo spēju ietekmē studiju virziena specifika?

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback